MDT-TERAPIA 2017-11-08T08:36:53+00:00

77600 SUONENJOKI

P. 050 567 2421

MDT-terapia

Kuusikymmenluvulla Robin McKenzie kehitti oman tutkimus- ja hoitomenetelmänsä ja on nykyisin kansainvälisesti tunnustettu selkävaivojen diagnostisoinnin ja hoidon asiantuntija. Hän on luennoinut maailmanlaajuisesti ja hänen kehittämänsä menetelmän tehokkuutta kuvaa hyvin se, että se on nykyisin käytössä Pohjois-Amerikassa , Euroopassa, Skandinaviassa, Aasiassa, Australiassa, Afrikassa ja Uudessa Seelannissa sekä Venäjällä.

Useat tutkimusohjelmat ovat osoittaneet menetelmän tehokkuuden ja tarpeellisuuden, äskettäin Texasin Yliopistossa, Dallasissa Yhdysvalloissa tehty tutkimus, jossa on todettu, että tätä menetelmää voidaan menestyksellisesti käyttää useimpien selkäongelmien hoidossa. Se on myös nopeammin vaikuttava kuin useimmat muut tutkimuksessa mukana olleet hoitokeinot.
McKenzie Menetelmä – Mekaaninen Diagnostisointi ja Terapia

Mekaaninen diagnostisointi ja hoito alkaa potilaan taudinkuvan määrittelyllä ja fyysisellä tutkimuksella, missä pääpaino on oireiden analysoinnissa suhteessa tiettyihin toistettuihin rangan liikkeisiin ja pitkäkestoisiin asentoihin. Potilaalle suunnitellaan yksilöllinen hoito-ohjelma hänen kipunsa, sentralisaatio-ilmiön ja liikkeiden käyttäytymisen perusteella. Robin McKenzien kuvaama sentralisaatio- ilmiö on kliinisesti havainnoitavissa oleva ilmiö, missä tiettyjen liikkeiden tai asentojen vaikutuksesta oireiden voimakkuus ja sijainti vähenee raajan periferisissä osissa voimistuen sentraalisesti paikallistuen selkärangan alueelle.

Hoidon päätavoitteina ovat:
1) Poistaa kipu
2) Palauttaa rangan täydellinen toiminta
3) Ehkäistä vaivan uusiutuminen ja progressiivinen paheneminen
Hoito koostuu spesifeistä harjoituksista, asennon hallinnan opetuksesta, liikkeistä ja ennaltaehkäisystä sekä ensiapu-ohjeiden opetuksesta uusien kipuepisodien pahenemisen ehkäisemiseksi. Periaatteena on opettaa potilas hoitamaan itse itsensä, ja minimoimaan uuden episodin vaaratekijät ja selviämään uusiutuvasta selkäkipuepisodistaan omatoimisesti. McKenzie menetelmällä voidaan nopealla ja luotettavalla tavalla määritellä potilaat, jotka hyötyvät mekaanisesta terapiasta ja diagnosoida myös ne potilaat, jotka saattavat tarvita leikkaushoitoa tai muuta lääketieteellistä hoitoa tai muuta terapiaa.

OTA YHTEYTTÄ

Täytä alla oleva yhteydenottolomake, niin otamme yhteyttä sinuun